Påsklov i Hemavan

Hela påsklovet har jag spenderat på SBUs påskläger i Hemavan som jag och Andreas var ledare för, med dessa personer på bilden nedan.

Det måste ha varit otroligt populärt att fara till fjällen för det var ofta långa liftköer, eller vid vissa liftar iaf.

En av kvällarna byggde vi SBU-gubben som fick stå utanför stugorna där vi bodde.

Måste säga att det var otroligt skönt med lite semester. Det behövdes verkligen.
På SBU-läger så känner man de flesta så det blir som en egen liten familj. För vissa blir det mer familj än för andra, eftersom att de flesta på något sätt är släkt med någon som är ihop med någon annan som är släkt med en tredje. Jag är dock inte släkt med någon, men det känns bra ändå. SBU-lägren är också kända som matchmaking-läger, speciellt lägret över midsommar där folk från hela Sverige träffas. Jag har hört talas om flera par som träffats där för första gången och så är det även för mig. Jag är väldigt glad att jag for på mit första Riksmöte (midsommarläger) för annars hade jag inte träffat Andreas.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bor i Finland men har också varit till Hemavan med vår klass :D. Vi var till Atoklinten :).

2011-05-28 @ 23:01:24
URL: http://nenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0